perjantai 10. elokuuta 2012

Kesän kirppislöytöjä ja muita edullisia kirjaostoksia

Kesällä olen kierrellyt ahkerasti uudella lähikirppikselläni (kirppis vanha, minä siis muutin), tilaillut halpoja pokkareita Adlibrikselta ja penkonut kirjakauppojen alehyllyjä. Järkyttävän määrän uusia kirjoja olen siis haalinut, joita kaikkia en edes jaksanut kuvata. Kyllä niitä sitten näkyy, kun olen niitä lukenut...:)
 Nämä kolme kirjaa on ostettu Suomalaisesta kirjakaupasta. Eli:
  • Aravind Adiga - Viimeinen mies
  • Turkka Hautala - Paluu (jee!!)
  • Lionel Shriver - Jonnekin pois
Tästä epäselvästä rivistä löytyykin sitten pari kirjaa Sokokselta, kirpparilta ja pitkä pötkö Adlibrikselta.
  • Katherine Pancol - Krokotiilin keltaiset silmät
  • Candace Bushnell - Ensimmäinen kesä New Yorkissa
  • Anne Swärd - Kesällä kerran ( 3 euroa???)
  • Cornelia Funke - Mustesydän
  • Lisa Jewell - Se ainoa oikea
  • Anders Roslund, Börge Hellström - Edward Finniganin hyvitys 
  • Agatha Christie - Neiti Marplea ei petetä
  • Paulo Coelho - Zahir
  • Anmari Marttinen - Mistä kevät alkaa
  • Paulo Coelho - Alkemisti
  • Jan Guillou - Pahuus
Huhhuh! Näissä(kin) riittää taas purtavaa.

Millaisia löytöjä te olette kesällä tehneet kirjapuolella?

9 kommenttia:

  1. Mainiot löydöt :) Ainahan on hyvä olla valinnanvaraa myös omassa kirjahyllyssä ;)

    Mulla on ollut kirjahankintojen suhteen harvinaisen hiljainen kesä. Olen ostanut viisi (kyllä, vain viisi!) romaania ja neljä Umpahpah sarjakuvaa. Sarjakuvat luin jo, mutta romaanir odottavat kiltisti oikeaa lukuväliä.

    VastaaPoista
  2. Hyviä löytöjä! Hautalan Paluusta tykkäsin kovasti. Coelhon Zahiri on yksi inhokeistani :D

    Minun viimeisin paras löytöni taitaa olla Kjell Westön Missä kuljimme kerran 6 eurolla kirpparilta.

    VastaaPoista
  3. Minäkin olen hamstrannut kirjoja aleista ja kirppareilta. Varsinkin kirpparilta on nyt tarttunut monta hyvää kirjaa matkaan, tai kirjoja joiden oletan olevan hyviä. Kirpparilta tarttuu myös helposti sellaisia mistä en ole mitään etukäteen kuullut, mutta kun ovat niin edullisia ja vaikuttavat kelpo kirjoilta, en raaski hyllyynkään jättää. Laitan sitten takaisin kiertoon kun olen lukenut.

    Jokusen näistä löydöistäsi olenkin jo lukenut. Krokotiilin keltaiset silmät ja Mustesydän ovat ainakin jääneet mieleen hyvinä kirjoina.

    VastaaPoista
  4. Maija, hahaa no tottahan tuokin ;) Jotensakin on vain vähän hölmöä kasvattaa tuota "luen omat kirjat" -projektia hankkimalla lisää aineistoa!

    Sarjikset kuulostaa kivalta kesälukemiselta!

    Katri, hahaa, mun oli nyt pakko ostaa parikin eri Coelhoa, jotta saisin vihdoin otettua selvää tästä mielipiteiden jakajasta ;p
    Joo luinkin sun Westö-löydöstä ihan hiljattain :)

    Äiti, mullaki on sama juttu ettei raaski kirpparille jättää! Mutta tosiaan, suhteellisen helppo noita kirjoja on kierrättää, jos tuntuu ettei toiste jaksa lukea.. :)

    VastaaPoista
  5. Hyviä löytöjä olet tehnyt ja runsain määrin! :)

    itse olen vasta tänä kesänä keksinyt alata etsimään kirjoja kirppareilta oikein kunnolla ja ihan hyvin niitä onkin tullut löydettyä! Ostin mm. John Irvingin Garpin maailman 50 sentillä! :)

    VastaaPoista
  6. Voi kuinka mahtavia kirjalöytöjä. Minäkin olen tehnyt joitakin edullisia löytöjä, mutta sinulla on kyllä huippuja.

    Tuli vain mieleen, että tässä pari viikkoa takaperin löysin meidän taloyhtiön paperikierrätyksestä kaksi Liza Marklundin pokkaria. Kauheaa tuhlausta heittää roskiin. Ja kaikkeen sitä kirjatoukka joutuukin kirjojen vuoksi. Roikuin lantiosta roskapöntön reunalla kun yritin noukkia kirjoja säiliön pohjalta. :D

    VastaaPoista
  7. Kirjahiiri, apua! Hyvä, että olet viimein alkanut kirppistelemään kirjoja ;) Hyvä löytö tuo Irving!

    Aletheia, hei olen kuullut tuosta kirjadyykkauksesta aiemminkin jossain toisessa blogissa! Ihan mahtavaa! Miksen minä löydä :(

    VastaaPoista
  8. Mielenkiintoisen näköisiä hankintoja :) Pitäisi itsekkin käydä useammin kirppareilla.

    VastaaPoista
  9. Jenni K, ehdottomasti! Tänään tein taas pari löytöä :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! :)