lauantai 1. joulukuuta 2012

Ajatuksia kirjamaasta -blogin joulukalenteri: Luukku 1

 Kuten muutamassa muussakin blogissa, minunkin blogissani odotellaan kovasti joulua. Tänä vuonna joulukalenterin kanssa. Joka päivä julkaisen jotain jouluun tai kirjoihin liittyvää. Idea tässä ei varmasti ole kovin omaperäinen, mutta tykkään väkertää jouluisia asioita ja ehdottomasti yksi parhaista asioista joulussa onkin odottaminen. Työpäivissä onkin enemmän intoa, kun joululaulut soi (kun ei vaan liikaa...) ja aamuisin on kiva herätä kun tietää, että saa löytää luukun takaa uuden kuvan tai syödä palan suklaata. Ensimmäisessä joulukalenteriluukussani esittelenkin kaikki omat joulukalenterini ja haastan teidät tekemään samoin :)
 Halusin ehdottomasti tälle joululle partiolaisten perinteisen joulukalenterin. Pidän kalentereista, joissa kuva täydentyy luukkujen takaa, eikä vain että sieltä tulee jotain todella randomia väärällä taustalla ja 24 päivän jälkeen kalenterin alkuperäisestä kuvasta ei saa mitään selkoa.
 Turun Sanomien joulukalenteri tuli kylkiäisenä postissa. Mikäs siinä.
 Äiti oli ostanut mulle tällaisen!! Eipä tästä nyt varmaan mitään voittoa tule, mutta raaputtaminen ja jännittäminen on kivaa :)
 Kahden euron suklaajoulukalenterit on pakolliset. Itse otin perinteisemmän, mutta poikaystävälle oli pakko ostaa kuittina pelihahmoin varusteltu kalenteri :D

Kerro omasta joulukalenteristasi! Luotatko suklaaseen vai kuviin? Riittävätkö blogijoulukalenterit vai onko koko homma huuhaata?

P.S. Muistakaa katsoa Tonttu Toljanteri Yleltä :)

5 kommenttia:

  1. Kivan näköinen tuo partiolaisten kalenteri :)

    Mulla on tänä vuonna ihan sellainen perinteinen yhden euron suklaakalenteri (suklaa on pakollinen joka vuosi!!). Lisäksi Savon sanomien kuvakalenteri, jossa myös täydentyy se kuva luukkujen avaamisen myötä (minäkin tykkään sellaisista enemmän kuin randomkuvia sisältävistä).

    Ai Tonttu Toljanteri tulee taas! Se on ihan paras :)

    VastaaPoista
  2. Minulla on/oli juurikin presiis samanlainen kalenteri kuin sinulla. Oli siksi ettei minulla ole mitään hajua minne sen olen törkännyt. Kävin aamulla koko kämpän läpi ja epätoivohan siinä iski kun ei kalenteria löytynyt. Olen edelleenkin vailla ensimmäisen päivän suklaata ja harkitsen vakavasti käyväni ostamassa uuden! Eihän se ole joulukuu eikä mikään ilman karkkia :D

    VastaaPoista
  3. Mulla on kanssa partiolaisten joulukalenteri. Ja töistä sain toisen; siinä on Kaarinan Kuusiston kirkko ja jokaisesta luukusta pääsee kurkistamaan johonkin kirkon yksityiskohtaan. Eli mulla on siis vaan kuvallisia versioita, en oo noiden halpissuklaakalentereiden fani, koska niiden suklaa on ihan kamalaa ja liikaa en halua satsata.

    Sitten mulla on tietty myös Toljanteri ja The Joulukalenteri, jotka vaan kuuluu jouluun. Lisäksi blogien ja yhden nettipalstan joulukalenterit sekä töiden kautta myös lastenkirkko.fi-sivustolla oleva Rouskiksen ja Naakan kalenteri. On siinä mulla seurattavaa. :D

    VastaaPoista
  4. Ja niin, olen katkera, koska me ei saatu Turun Sanomien kalenteria! Vissiin eivät tänä vuonna enää lahjo tilaajia. :(

    VastaaPoista
  5. tohveli, Tonttu Toljanteri on paras!! Poikaystävältä menee vähän hermo, kun oon kattonut niitä netistä jo lokakuusta asti :D

    Jami, Voiei! Haet heti aamulla kyllä uuden! Saat varmaan vielä puoleen hintaankin :p

    Riina, Mä en tajua, mutta jostain syystä tykkään tosta halpissuklaasta. Ehkä johtuu siitä, että sitä syödään yksi pala vain päivässä :)
    No sultakin kyllä kalentereita löytyy! Itsekin ajattelin, että mulla on paljon, vaikka yhdenhän niistä vain olen ostanut...
    Ihmeteltiin myös äidin kanssa tuota Turun Sanomien kalenteria, kun vanhemmat eivät saaneet, ja mulle ei-tilaajalle tuli..

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! :)