keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Luukku 5

Jouluista värittelyä!
 6. Suosikkiklassikko 

-     - Anne Frankin päiväkirja. Ensikosketukseni holokaustista kertoviin kirjoihin. Todella tärkeä ja paljon opettanut kirja minulle. Katsoin äidin kanssa vuonna 2006 pitkän ja todella hyvän elokuvan Anne Frankista Yleltä. (tämä) Elokuva oli järkyttävä ja mieleenpainuva ja aloin etsiä tietoa Anne Frankista. Parin päivän kuluttua serkkuni kirjoitti minulle kirjeen (paperikirjeen, tarkentaakseni!), jossa hän kertoi saaneensa Anne Frankin päiväkirjan omalta äidiltään lahjaksi ja kertoi kirjan "ideasta". Luin äidille tuon kohdan ääneen, hän hymyili ja haki kaapista minulle samanlaisen kirjan. Ketkut siskokset olivat ostaneet tyttärilleen samanlaiset kirjat :) Omistuskirjoituksena kirjassani lukee " Lukutoukka Annille v. 2006. T. Äiti"
7. Kirja, jota vihasit 
-     - Ensimmäisenä tulee mieleen Milan Kunderan Olemisen sietämätön keveys. Vaikken nyt sitä sentään vihannut. En vain pitänyt, vaikka olihan siinä hyviäkin puolia.

8. Kirja, jota rakastit muttet rakasta enää 
      - Stephenie Meyerin Houkutus. Olin 14 lukiessani kirjan ensimmäisen kerran ja voi sitä ihastuksen ja jännityksen määrää! Toisella kerralla pidin kirjasta, mutta en ole varma pääsinkö edes loppuun asti.

9.Suosikkikirja suosikkikirjailijaltasi 
       - Ei mulla ole suosikkikirjailijaa! :/ Pidän paljon Anna-Leena Härkösen kirjoista. Niistä tämän hetkinen suosikki (en siis ole lukenut kaikkia) on muutaman kerran luettu Häräntappoase.
10.Suosikki mieshahmo
       - Tosi vaikea tämäkin. Jussi Vares on yksi lemppareista. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! :)