torstai 6. joulukuuta 2012

Luukku 6

Kuva

Kuusi asiaa mitä itsenäisyys ja itsenäisyyspäivä minulle merkitsee:
1. Valtaa tehdä oman elämäni valinnat.
2. Vapautta olla juuri minä.
3. Ylpeyttä omasta suomalaisuudestani.
4. Kunnioitusta 1900 -luvun alkua ja siellä taistelleita ihmisiä kohtaan.
5. Tahdonvoimaa. Kaikkeen pystyy, kun tarpeeksi haluaa.
6. Lukematonta kirjallisuutta. Esimerkiksi Tuntematon sotilas edelleen lukematta ja katsomatta. Ei silti epäilystäkään ettei joskus tulisi käytyä läpi.

Mitä itsenäisyys merkitsee sinulle? Onko sinulla itsenäisyyspäivän perinteitä?

Itse raahaudun vanhempieni luo lapsuuden kotiin seuraamaan perinteisiä itsenäisyyspäivän piparitalkoita. (Seuraamaan ja maistamaan) Seuraavana aamuna lähtö Helsinkiin äidin kanssa teatteriin (Saiturin joulu!) ja shoppailemaan :)

2 kommenttia:

  1. Mä kysyin eilen mun kerholaisilta, että mitä teille tulee mieleen sanasta itsenäisyys. "No sitä, että saa ite päättää asioista", vastasivat. Aika hyvin viisivuotiailta. :D

    Mun perinteisiin kuuluu Linnan Juhlat, vaikka mua ei pätkääkään ne kiinnosta, niin silti niiden pitää olla taustalla koko illan. Samoin pyrin katsomaan Tuntemattoman, jos vaan oon silloin tv:n ääressä ja joskus myös lukemaan sen uudelleen. Suosittelen siis, ainakin sen lukemista, niin sen jälkeen madaltuu myös katsomiskynnys. (Mullehan Tuntematton Rokka on yksi kaikkien aikojan parhaista romaanihahmoista.)

    VastaaPoista
  2. Riina, Hahaa, taidan olla sun kerholaisten kanssa samalla tasolla :D
    Näithän Mäen Linnan juhlissa??

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! :)